Přijdete do školy a učíte se. Učíte se věci, které vás nebaví, nic vám neříkají a ani je vlastně nechcete vědět. Jistě jsou tady věci, které musí znát každý. Proč ale učit malé děti tímto způsobem. Každý z nás je dobrý v něčem jiném, každého z nás baví něco jiného. Bohužel, když se dítě zajímá třeba o zvířátka má smůlu, teď se učí matematika. Za nějakou dobu to z dětí vyžene jejich přirozenou zvědavost a prostě se jen učí a učí, aby měly lepší známky.
Proč děti vlastně dostávají známky? Vysvědčení v první třídě. Všichni samé jedničky až na jednu holčičku. Od té doby chodí s nálepkou toho, že je hloupá, neučí se, není nám rovna. Přitom je daleko šikovnější v matematice než všichni ostatní. Musí opravdu dostat horší známku z něčeho, co jí očividně nudí? Další z problémů známek jsou příjímací řízení na střední školy. Dostaneš se na dobrou střední školu, musíš však mít dobré známky. Že se chceš dostat na školu, na které tento předmět vůbec potřebovat nebudeš? Tvoje smůla. Další z věcí je obtížnost základních škol. Jeden učitel dá všem jedničky maximálně dvojky. Na jiné škole však učitelé dávají daleko horši známky. Tohle si myslím není úplně rovná šance pro všechny.
Problém číslo jedna? Učitelé. Na základní škole mě učili lidé, kteří, bohužel, nezvládali dané učivo na té úrovní, aby nám mohli předat všechny potřebné informace. Toto je obzvláště vtipné, když vezmeme v potaz jejich stížnosti na nízké platy. Souhlasím se zvyšováním platů učitelům. O tom žádná, ovšem jen těm, kteří si to opravdu zaslouží. Proto by si měl ředitel každé školy řídit finance sám. Ať učitel, který nenaučí nic, dostane klidně jen 15 000 korun, za to učitel, který je dobrý. Dejme mu klidně plat dvojnásobný. Myslím, že toto by přilákalo lepší a kvalifikovanější lidi než ty současné.
Toto je ovšem jen můj osobní názor na základní školy.