Úkolem managementu je systematickým plánováním, vedením lidí a kontrolou dosáhnout stanovených cílů. K tomu se využívají dostupné zdroje lidské, technologické, finanční i přírodní. Jiná definice hovoří o schopnosti řídit, působit na určitou soustavu a tím ovládat její činnost.
Dvěma hlavními aspekty podnikání i nezávislé práce jsou komunikace a pozitivní snaha. Dalšími důležitými součásti řízení pak jsou stanovené cíle, ekonomické prognózy, plány, různá měření i psychologické motivační nástroje.
Management jako takový můžeme rozdělit do tří úrovní řízení. Nejnižším, který zahrnuje operativní řídící pracovníky, je liniový management. Typicky to může být například mistr v dílně, ten má největší odborné znalosti, řeší každodenní činnost a připravuje zprávy a hlášení pro střední řídící pracovníky. Součástí středního managementu jsou řídící pracovníci z různých odvětví, sestavují krátkodobé plány, organizují a řídí úseky, stanovují kontrolní cíle. Je pro ně typické rozhodování a rutinní zpětná vazba. Vrcholový, top management je tvořen špičkovými řídícími pracovníky, usměrňuje chod celého podniku. Z velké části jsou zodpovědní majitelům a mají k nim úzkou vazbu.
Jejich hlavním úkolem je dlouhodobé strategické plánování a řízení celé struktury podniku.
K zajištění všech činností a procesů v různých oblastech řízení je potřeba zpracovávat velké množství dat prostřednictvím informačních systémů nebo pro jednotlivé agendy prostřednictvím podnikového softwaru. Jako nejvhodnější se ukazuje komplexní softwarové řešení, které zahrnuje všechny oblasti podnikání, včetně podrobných informací pro řízení a rozhodování manažerů. Jde především o lidské zdroje, plánování a řízení výroby, skladové hospodářství, obchodní činnost, řízení vztahů se zákazníky, ale také například o personalistiku, účetnictví nebo správu dokumentů.