Chcete-li více prodávat, mít více klientů, čtenářů a návštěvníků webu, potřebujete SEO. Jedině to vám efektivně pomůže dostat se v organickém vyhledávání na vyšší pozice. Provést ho správně je poměrně složité, vyžaduje to hodně času a trpělivosti. Výsledky totiž neuvidíte přes noc. Rozpočet je hodně důležitá součást, kterou jednoznačně musíte řešit jako jednu z prvních.
Sedněte si a přemýšlejte
Jako první si musíte říct, kdo optimalizaci bude dělat, kolik do ní můžete investovat v začátku a v dalších měsících či letech a co všechno potřebujete udělat. Toto jsou totiž nejen aspekty, které musíte vyřešit, ale zároveň i kritéria, podle kterých odborníci budou dávat dohromady konečnou nabídku. SEO cena záleží na třech hlavních věcech:
-
zda ho provede agentura, freelancer nebo vsadíte na svépomoc,
-
zda se jedná o začínající nebo již existující web,
-
cíle v oblasti návštěvnosti, ziskovosti apod.
Komu práci svěřit
Rozhodnete-li se, že si vše zkusíte udělat sami, cena bude pochopitelně mnohem nižší. Počítejte ale s tím, že tomu věnujete opravdu hodně času a nebudete si jistí, že to děláte správně. Není nic horšího než zjistit, že hodiny u počítače k ničemu nebyly a stejně musíte najmout profesionála. Mnohem lepší je proto spolehnout se na marketingovou agenturu (případně freelancera), kteří se o vše postarají. Jediné, co budete muset udělat, bude několikrát se s nimi sejít a popovídat si. Bohužel nikdo nedokáže předem přesně říct, kolik to nakonec bude stát.
Nový vs. zavedený web
Počítejte s tím, že u zavedených stránek budou náklady vyšší, protože se musí provést detailní analýza nedostatků, ty odstranit a až poté začít budovat další obsah. Nový web je prázdnou stránkou, se kterou je mnohem jednodušší pracovat. I zde se musí udělat analýza klíčových slov, ale ta není tak náročná. A společnost si veškerá nastavení, optimalizaci a indexy udělá podle sebe správně na poprvé, což je u zavedených mnohem složitější.