V dnešním světě, kdy už musí být on-line úplně všechno, je tvorba webových stránek jeden z nejdůležitějších parametrů úspěšné marketingové strategie, a proto se v tomto článku zaměříme na základní body, které vyjadřují, na co si při tvorbě webu dát pozor.
Tvorba webových stránek – web je potřeba důkladně promyslet
Na začátek je určitě nejlepší si ujasnit, co od našeho webu vlastně očekáváme za výsledek a kdo na něj bude chodit. Může to být kupříkladu zvýšení zisků, zlepšení povědomí o firmě. Další velmi důležitá věc je vzhled webu – první dojem rozhodne o tom, zda návštěvník zůstane, či odejde, a proto je pro vás nesmírně důležité mít kvalitně zpracovaný design stránek.
K tomu se váže také celková přívětivost a přehlednost stránek. Uživateli musí být na první pohled jasné, kde nalezne to, co právě hledá. S pojmem „kvalitně zpracovaný obsah“ souvisí hned dva další klíčové body a to je originalita obsahu a SEO=Optimalizace pro webové vyhledávače. A poslední věc jsou marketingové aktivity – ať už je to single user tracking, anebo měření návštěvnosti.
Co a jak sledovat
Váš web může mít sebelepší design a strukturu stránek, avšak jestliže jej návštěvník nedokáže najít, případně se v něm nevyzná, je vám to absolutně k ničemu. A proto nepodceňujte testování přístupnosti, které nejčastěji probíhají pomocí těchto metod: ruční kontroly – kontrolu provádí sám majitel, automatické kontrola – použití automatických validátorů, kontrola odborníka.
Testování použitelnosti, jehož cílem je odkrýt nejzávažnější problémy, se kterými budou mít uživatelé pravděpodobně problémy. Dále stojí za zmínku kontrola funkčnosti odkazů a celková validace kódu, což je základ pro již zmíněné SEO. Lze zkontrolovat přes online validátory. Jestliže nastane problém základ je nepanikařit a s chladnou hlavou se přijít poradit za tím, kdo vám stránky zhotovil, s nímž proberete příslušné detaily.